lauantai 25. toukokuuta 2013

Viikonlopun saldo

Tänään tulee tylsiä kuvattomia postauksia, kun kamerasta on sattuneesta syystä akku loppu, eikä laturia ole matkassa.

Kotikemisti-Kirppu oli testannut ruokasoodakuorintaa ja kertoi siitä omassa blogissaan. Koska minulle on jostakin syystä iskenyt keski-iän murkkuvaihe näppylöineen ja rasvoittuvine ihoineen, halusin itsekin kokeilla tuota sekoitusta. Kuoriva tuntu alkoi vasta siinä vaiheessa, kun aloin pestä soodaseosta pois kasvoiltani. Iho tuntui pesun jälkeen ihan hyvältä, tosin minulla on epäilys, etten saanut kaikkea soodaa pestyä pois. Levittäessäni kosteusvoidetta (sitä itse tekemääni aloepohjaista) alkoi ihoa kirvellä hiukan, mutta se meni nopeasti ohi. Nyt on jokseenkin raikas olo kasvoilla.

Tänään aloitin myös kasvien keräilyn ja kuivatuksen tulevia kokeiluja varten. Ensimmäisenä keräyksen "uhriksi" joutuivat voikukan kukinnot, joita poimin kaksi kulhollista. Ne saivat kuivua päivän lämpimässä saunassa, ja kutistuivatkin ihan tosi paljon.

Huomenna vuorossa olisi viherjauheeseen tulevat kasvit - voikukka, nokkonen, mustikan-, vadelman-, ahomansikan ja mustaherukan lehdet, maitohorsma, poimulehti ja piharatamo. Toiveissa olisi saada niistä semmoinen kehoa puhdistava ja happamuutta poistava sekoitus, jolla voisi terästää aamupuuroa. Mutta kassellaan, onnistuuko...

1 kommentti:

  1. Viherjauhe on tosi hyvö idea. Minä olen myös kerännyt kasveja, mutta suurin osa on jo syöty salaatin, sosekeiton, lettujen tai piiraka muodossa.

    Siitä kuorinnasta, sitä saa kyllä huuhdella hetken ennen kuin kaikki sooda irtoaa. Ainakaan minulla se ei lähde heti sulaamaan.

    VastaaPoista