Näytetään tekstit, joissa on tunniste chia. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste chia. Näytä kaikki tekstit

tiistai 4. maaliskuuta 2014

Lisää namia - More yummy

Sain Kirpulta vihjeen kokeille tämän ohjeen mukaista chia-suklaavanukasta. Aivan älyttömän hyvää! Ensin piti vain löytä chian siemeniä, Mutkuttin Heidiltä sain hyvän vinkin niiden huokeammasta ostopaikasta. Sinne asti en tosin vielä ehtinyt, mutta pitää varmasti käydä täydentämässä varastoja siellä. Olen muutenkin perso jälkiruoille, mutta tämä oli yliveto. Harmi vain, että tulee sen verran hintavaksi, ettei tätä voi joka päivä syödä...tosin saattaisi muutoinkin tehdä mitoillle hallaa... ;) Kirppu, on sinun syysi, jos paisun tästä lähtien kuin ilmapallo! ;D

Oikeasti, ruoasta voi saada käsittämättömiä fiiliksiä - ja tästä saa! Naamani oli kuin Hangon keksi koko illan tämän ensimmäisen annoksen jälkeen...


Suklaavanukas


Kirppu gave me a hint about this chia-chocolate pudding! It is so amazing good! First I just needed to find chia seeds. Heidi from Mutkutti gave me a tip where I could buy them for a less price. I didn't have time to go there yet, but I'm sure I must go to buy more chia. I always love desserts, but this one was like hole in one. I'm only sorry, that this is so pricy I can't eat it every day...but that wouldn't be good for my measurements anyway, I guess...;) Kirppu, it's your fault if I will puff up like a balloon from now on! ;D

Really, it's amazing what kind of feelings you can have by eating food - and you get it by eating this! I had so wide smile on my face for the rest of the night after eating the first portion... 

Koska tämä oli niin jumalaisen hyvää, piti minun kokeilla muutamaa muutakin makuvaihtoehtoa. Tein yhden satsin mansikkavanukasta (lisäsin n. 3 dl soseutettuja mansikoita) ja yhden sitruunavanukasta (lisäsin n. 1 dl sitruunamehua ja 1 rkl ruskeaa ruokokidesokeria). Selvittelin vähän chian ravintoarvoja, ja jos nettitietoihin on uskomista, niin tämä voisi olla minulle se pitkään kaivattu välipala rahkan (jota en siis voi syödä) korvikkeeksi. Näinköhän pakastus onnistuisi, jos keittelisin kattilallisen vanukasta valmiiksi?

Sitruunavanukas

Because this pudding was so heavenly good, I needed to try few other flavors too. I made one portion of strawberry pudding (I added about 3 dl smashed strawberries) and one of lemon pudding (I added about 1 dl lemon juice and 1 tbls brown sugar). I checked little bit about chia's nutritional values, and if you can trust information from internet , this could be the long-awaited snack replacing milk curd (which I cannot eat). I am wondering if you could freeze this pudding, if I made large portion of this? 

Tästä lähtien aion siirtää ruokajutut omalle sivulleen. Jos ne kiinnostavat, niin käykää sieltä kurkkaamassa, päivitykset eivät luultavasti näy muuten erikseen missään.

I will put every writings about food to their own page from now on. If you are interested in food stuff, please, go and check there every now and then, I don't think you can see updates other way.