Tällä viikolla tulivat tilaukseni sieltä Kiinasta. Tai oikeastaan osa oli Kiinasta, osa Koreasta. Plussana täytyy sanoa, että toimitus oli melko nopeaa ja hyvin edullista, ja toimitusten kulkua pystyi hyvin seuraamaan. Olin tilannut muutaman erilaisen leikkuuterän ja yhden leikkausboksin, sekä leimasimen (joka on vielä jossakin Itellan hoivissa). Miinuksena on pakko sanoa, että lähetykset oli pakattu niin huonosti, että ne perille saapuessaan olivat aika kärsineitä. Onneksi ei ollut mitään arempaa tavaraa tilauksessa. Ja tilaamani lankaleikkuri on aivan P...A, sillä ei tee yhtään mitään. Mutta eipähän tuo montaa rahaa maksanutkaan... Lisään kuvia ostoksistani myöhemmin.
Hätäinen ja kärsimätön kun olen, niin hetihän uusia ihanuuksia piti myös kokeilla. Leikkasin laventelisaippuahalon, se onnistui aika mukavasti. Sitten aloin paloitella suklaasaippuaa, joka päällepäin näytti oikein hyvältä ja tuoksuu taivaalliselta. Ylläri pylläri - hartaasti varjelemani saippua ei onnistunutkaan odotetusti, vaan läpi halon kulki "tikkuinen" alue, joka myöhemmin tarkasteltuna osoittautui rasvaksi (luultavasti). Kyllä pettymys oli suuri. :-( No, onpahan itselle kasvosaippuaa koko ensi vuodeksi varastossa. Saippua on siis kyllä käyttökelpoista, mutta sen näköistä (kun kaivelin "tikut" joka palasta pois, ja nyt kaikissa komeilee reikä keskellä), ettei sitä voi antaa eteenpäin. Aaltomallinen leikkuri on muuten hyvä, mutta sepä ei mahdukaan
leikkausboxin rakoihin. Eli jos sitä haluaa käyttää, niin on leikattava
vapaalla kädellä. Testasin sitä tuoreisiin shampoopaloihin, jotka muuten myös tuottivat vähemmän mieluisan yllätyksen. Vaikka ne olivat saaneet kypsyä jogurttipurkkimuoteissaan jo tovin, niin ne olivat niin pehmeitä, ettei niitä saanut siististi ulos muoteistaan. Pitää siis seuraava satsi tehdä muunlaisiin muotteihin, mikä on harmi, sillä noista jogurttipurkkishampoista sai juuri käteen sopivan muodon. Mutta "oppia ikä kaikki", vain miten sitä sanotaan...
Kiitokset muuten "Kotikemistin pieni paja" -blogin Kirpulle, joka ystävällisesti konsultoi epätoivoista saippuantekijää!