Näytetään tekstit, joissa on tunniste kookos. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kookos. Näytä kaikki tekstit

perjantai 6. joulukuuta 2013

Joulupöydän uusi herkkujuoma - New delicious drink to Christmas table

Viime viikonloppuna etsin sokkona linssipihvien ohjeita. Sattumalta osuin sivuille, joilta bongasin  Chocochilin blogin ja tämän ihanan feikki-Baileys ohjeen - jota piti nyt vapailla ollessa heti testata. Ja aivan ihanaa on tämä juoma, alkuperäistä esikuvaansa hieman kevyempi versio, ei lainkaan niin äkkimakea ja tahmea, kuin oikea Baileys on. Minulla ei ollut aivan kaikkia aineita käsillä, joten vähän sovelsin reseptiä. Ohje löytyy täältä ja täältä. Kiitos, Elina & Rose, kun jaoitte tämän reseptin kanssamme!


Last weekend I was looking for recipes for lentils stakes. Accidentally I found myself in net pages where I saw a link to blog of Chocochili - and there was this wonderful fake-Baileys recipe. Now I have few days off work and of course I needed to test the recipe right away. And this drink is really wonderful, it's lighter than real Baileys and it's not so super sweet and sticky. I didn't have all the right ingredients so I tuned the recipe little bit. You can find recipe from here and here. Thanks, Elina & Rose for sharing this recipe with us!

Seuraava ei liity nyt tähän juomajuttuun, mutta laitan sen tähän kuitenkin. Jostakin syystä minulle ei liha maistu vieläkään, vaikka joulu lähestyy. Siksi tänään(kin) ateriana oli kasvisruokaa, tällä kertaa suppilovahverotäytteisiä munakoisoja, joita höystin hernerouheella proteiinipitoisuuden takia. Salaatin ja jälkiruoan virkaa toimitti minulle uusi tuttavuus persimon-hedelmä. Se on minusta omenan ja persikan välimuoto, jos joku ei siis ole maistanut...



This next part has nothing to do with drinks, but I will write it here anyway. For some reason I still don't want to eat any meat, even if Christmas is coming soon. That's why I made vegetable food today also, this time filled egg plants with brown chantarelles and some pea groats for more protein. Instead of salad and dessert I ate one persimon (or is it kaki in english?), that is new friend for me. I think it tastes like between an apple and a peach, if there is someone who hasn't tasted it before like me...


maanantai 24. kesäkuuta 2013

Kesäisen makeaa

Eilen piti saada jotain hyvää (ja kylmää) helposti. Päätin kokeilla kookosmaitojäätelöä, josta oli ainakin Kemikaalicoctailin - ja jonkun muunkin - sivuilla. Blenderiin purkillinen kookosmaitoa, vähän hunajaa ja ruokosokeria, vaniljasokeria ja vaniljan siemeniä - ja eikun muotteihin ja pakastimeen. Hyviä tuli, eikä laisinkaan imeliä, vaikka laitoinkin enemmän makeutusta, kuin alkuperäisessä ohjeessa.

Joocos-coocos-jäde
Tänään sain vihdoin aikaiseksi laittaa kokeeksi tulemaan ruusutinktuuraa juhannusruusuista (muut eivät vielä kuki) ja ruusuvettä samaisista kukkasista, mahdollisesti saippuaa varten. Muitakin tinktuuroita on aikomus laittaa hautumaan, kunhan vain löydän ja kuivatan ensin sopivia kasveja. Useimmat löytämäni ohjeet ovat jenkeistä, ja niitä kasveja ei oikein kasva meillä... :-(

Olen tässä yrittänyt kerätä rohkeutta kirjoittaa myös englanniksi, koska osa lukijoistani ei ole suomenkielisiä ja tuon google-translatorin käännöksen eivät ole oikein päteviä. Arastelen vain huonon kielitaitoni takia...Pitäisi kai vain ottaa härkää sarvista ja kokeilla.