Näytetään tekstit, joissa on tunniste leikkausboksi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste leikkausboksi. Näytä kaikki tekstit

torstai 16. toukokuuta 2013

...ja suuri tyytyväisyys :-D

Paistaa se päivä risukasaankin! Tai tässä tapauksessa, tikkukasaan...Tänään tuli vihdoin tilaamani ja teettämäni leimasin. Menin innokkaana töistä suoraan hakemaan sitä - ilman pakettikuittia tietenkin - eikä postipoika mokoma antanut pakettia minulle. Ajelin sitten yhteensä 60 km sitä hakemassa...mutta oli sen väärti. Hetihän sekin piti tietysti testata.

Mutta peruutetaanpas vähän. Kuvat leikkureista on vielä julkaisematta, joten näytetäänpäs ne ensin.



Kaikki leikkurit läjässä
 
Aalto
Sileä

Rimpula lankaleikkuri



                                                       Leikkausboksi pinkkeine leikkureineen







Leikattu laventelisaippua
Leikattu suklaasaippua
Tikut suklaasaippuassa


                            Iiiihana leimasimeni - joka ei ole niin kiekurainen, kuin olisin halunnut ja on ilman              lehtiköynnöstä, mutta johon olen  silti hirrrmu tyytyväinen!


Leimattu laventelisaippua

Leimattu suklaasaippua - se tikkuinen

Lisää leimattuja



Ja tämä seuraavahan ei ole saippuaa nähnytkään, mutta pitää silti esitellä. Veljen vaimoke tuo tuliaisina aina kaikenlaisia herkkuja, kun tietää, että olen perso makealle. Vasemmalla olevat siirappivohvelit ovat ihan superhyviä, keskellä olevat raakasuklaamantelit vievät makeannälän - vaikka eivät makeita olekaan - ja oikealla on aivan ihanasti pakattua käsintehtyä suklaata eteläisen rapakon takaa. Nam! Sainpahan viime viikonloppuna herkutella!







keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Turhat toiveet

Tällä viikolla tulivat tilaukseni sieltä Kiinasta. Tai oikeastaan osa oli Kiinasta, osa Koreasta. Plussana täytyy sanoa, että toimitus oli melko nopeaa ja hyvin edullista, ja toimitusten kulkua pystyi hyvin seuraamaan. Olin tilannut muutaman erilaisen leikkuuterän ja yhden leikkausboksin, sekä leimasimen (joka on vielä jossakin Itellan hoivissa). Miinuksena on pakko sanoa, että lähetykset oli pakattu niin huonosti, että ne perille saapuessaan olivat aika kärsineitä. Onneksi ei ollut mitään arempaa tavaraa tilauksessa. Ja tilaamani lankaleikkuri on aivan P...A, sillä ei tee yhtään mitään. Mutta eipähän tuo montaa rahaa maksanutkaan... Lisään kuvia ostoksistani myöhemmin.

Hätäinen ja kärsimätön kun olen, niin hetihän uusia ihanuuksia piti myös kokeilla. Leikkasin laventelisaippuahalon, se onnistui aika mukavasti. Sitten aloin paloitella suklaasaippuaa, joka päällepäin näytti oikein hyvältä ja tuoksuu taivaalliselta. Ylläri pylläri - hartaasti varjelemani saippua ei onnistunutkaan odotetusti, vaan läpi halon kulki "tikkuinen" alue, joka myöhemmin tarkasteltuna osoittautui rasvaksi (luultavasti). Kyllä pettymys oli suuri. :-(  No, onpahan itselle kasvosaippuaa koko ensi vuodeksi varastossa. Saippua on siis kyllä käyttökelpoista, mutta sen näköistä (kun kaivelin "tikut" joka palasta pois, ja nyt kaikissa komeilee reikä keskellä), ettei sitä voi antaa eteenpäin. Aaltomallinen leikkuri on muuten hyvä, mutta sepä ei mahdukaan leikkausboxin rakoihin. Eli jos sitä haluaa käyttää, niin on leikattava vapaalla kädellä. Testasin sitä tuoreisiin shampoopaloihin, jotka muuten myös tuottivat vähemmän mieluisan yllätyksen. Vaikka ne olivat saaneet kypsyä jogurttipurkkimuoteissaan jo tovin, niin ne olivat niin pehmeitä, ettei niitä saanut siististi ulos muoteistaan. Pitää siis seuraava satsi tehdä muunlaisiin muotteihin, mikä on harmi, sillä noista jogurttipurkkishampoista sai juuri käteen sopivan muodon. Mutta "oppia ikä kaikki", vain miten sitä sanotaan...

Kiitokset muuten "Kotikemistin pieni paja" -blogin Kirpulle, joka ystävällisesti konsultoi epätoivoista saippuantekijää!