Näytetään tekstit, joissa on tunniste koira. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste koira. Näytä kaikki tekstit

perjantai 12. elokuuta 2016

Koirien palashampoo - Shampoo bar for dogs

Laumani uusinta tulokasta olen pessyt huoletta tervasaippuallani, koska kaveri on musta. Valkoisilla otuksillani käyttämä shampoo oli kuitenkin lopussa, joten päätin kokeilla niille (ja ehkä itselleni myös) jotakin uutta. Tähän shampooseen tulikin kaikenlaisia herkkuja, koska bichonien kuiva, kihara ja vanuttumaan pyrkivä karva vaatii tavallista enemmän kosteutusta ja hoitoa. Nesteenä käytin kaura- ja laventelihaudukkeita sekä aloegeeliä. Lisäksi boostasin shampoota mulperisilkillä, kaurasilkillä, hunajajauheella, kauraproteiinilla, E-vitamiinilla ja panthenolilla. Tuoksuksi laitoin laventelia ja hitusen tea treetä. Tein tämän OHP:nä, jotta saisin shampoot nopeammin käyttövalmiiksi.



I've been washing the newest member of my pack with my tar soap because he is black and so there is no discolouration worries. I didn't have any shampoo bars left for my white friends, so I wanted to try something new for them (and for me too, perhaps). I added many kinds of special treats for this shampoo, because bichons have so dry, curly and easily matting fur and they need much more moisturizing and nurturing. I used oat and lavender infusions and aloe gel as liquids here. I also boosted my shampoo with mulberry silk fibers, oat silk, honey powder, oat protein, vitamin E and Panthenol. I used lavender and little bit of tea tree essential oils as scent. I made this batch as OHP so that I could use shampoo sooner.

torstai 28. heinäkuuta 2016

Koirien hoitoainesuihke - Conditioner Spray for Dogs

Koiruuksieni hyvin toimivat hoitoaineet ovat lopussa, enkä ole löytänyt niitä kaupoista lisää. Järkytyksekseni uusia etsiessäni totesin, että eläintenkin tuotteisiin tungetaan nykyisin järkyttävät määrät keinotekoisia hajusteita - jäivät siis ostamatta. Koirani tuskin arvostaisivat sitä ylitsepursuavaa tuoksupilveä, jota ne joutuisivat koko ajan haistelemaan. Niinpä yritin etsiä ja kehitellä jotain kotitekoista korvaamaan erinomaiset teolliset valmisteeni - joissa muuten ei ole ainesosaluetteloa, harmi sinänsä. Tässä kuitenkin ensimmäinen kokeiluni, joka ei ole ehkä riittävän tehokasta.

Hoitoainesuihke - Conditioner Spray

n. 2 dl laventelihauduketta / lavender infusion
n. 1 tl  aloemehua / aloe juice
n. 1 tl  glyseriiniä / glycerin
15 tippaa kehäkukkauutetta / calendula extract
10 tippaa jojoba öljyä / jojoba oil
10 tippaa laventelin eö / lavender eo
10 tippaa sitruunaruoho eö / lemon grass eo
          Cosgard
1/4 tl  kaurasilkkiä/ oat silk
1/4 tl  Panthenol



I didn't have anymore well working store bought conditioner for my doggies, and I haven't found more from any store I've been looking for it. When I was considering to buy some other brand's product I was shocked when I noticed that animal products have massive amounts of  artificial fragrance in them. So I didn't bought anything. I don't think that my doggies would appreciate that overwhelming cloud of scents that they should smell all the time if I used that kind of conditioner for them. That's why I started to look for some DIY recipe to substitute those wonderful commercial products I've been using earlier. Those bottles haven't got any list of ingredients on them, so they don't help this planning process. Here is my first attempt, but this is not working too well.

lauantai 2. heinäkuuta 2016

Koiran korvaöljy - Ear oil for dogs

LisaLise esitteli joskus blogissaan Unfussed-brändin perustajaa ja hänen tuotteitaan. Valikoimiin kuuluu myös eläinten tuotteita, joten kiinnostuin niistä kovin. Eräs niistä on koirille tarkoitettu korvaöljy, josta tein vähän yksinkertaisemman version. Omat otukseni inhoavat korvanpuhdistusainetta, uusin eritoten. Ehkä öljy tuntuisi mukavammalta, kuin muut nesteet? Tässä on vain kahta ainetta: kehäkukkauutettua auringonkukkaöljyä ja laventelin eteeristä öljyä.

Koiran korvaöljy - Ear oil for dogs

n. 25 ml kehäkukkauutettu auringonkukkaöljy/ calendula infused sun flower oil
n. 1 ml   laventelin eö / lavender eo




LisaLise produced the mother of the Unfussed -brand and her products once. They also have some products for animal on their line, so I was very interested in them. Specially their ear oil for dogs sounds nice, so I made little bit more simpler version of it. My doggies hate ear cleaning liquid, this newest even more than others. Perhaps oil would feel more comfortable than other liquids? I used here only two ingredients: calendula infused sun flower oil and lavender essential oil.

lauantai 4. toukokuuta 2013

Kohtaamisia vuodelta 2012 & 2013

12.06.2013

Daisy-rinsessa oli viikonloppuna onnistunut myös hankkimaan itselleen uuden tukanvärin. Mami ei ollut muutoksesta yhtään innoissaan, joten kylpyhän koiruutta taas odotti.
Likainen riepurinsessa ennen blondishampoo-pesua.


Uupuneet lomalaiset





25.05.2013
Viime viikonloppuna oli pitkästä aikaa koiruuksien kylpypäivä. Pesin piskit omalla blondi-shampoollani, ja puhdasta tuli. Yritin ottaa kuvia puhtaista kavereista, mutta eiväthän ne kestäneet sekuntiakaan paikallaan.

Puhdas Lotto-poika
Kuluneen viikon karvaiset kaverini olivat vanhempieni hoivissa. Ja vauhtiveikkoja kun ovat, niin onnistuivat järjestämään - taas - hankaluuksia karkaamalla heti ensimmäisenä hoitopäivänä. Onneksi pahempia seuraamuksia ei kuitenkaan tullut. Koiruuteni ovat myös niin läheisriippuvaisia  mamman poikia ja tyttöjä, että olivat koko loppuajan vain tähyilleet odottamassa,että koska se emäntä oikein tulee. Pitkän erossaolon takia ajattelin hemmotella niitä kerrankin (siis ensimmäistä kertaa) aivan oikeilla, kuivatuilla naudanluilla. Enkä ajatellut yhtään, sopivatko sellaiset pikkukoirien kaluttavaksi.  Pikkuinen Daisy kiersi ensin luunsa hyvin kaukaa, se oli ilmeisesti tosi pelottava kapistus. Lottokin ymmärsi luunsa funktion vasta vuorokautta myöhemmin, ja sitten se vartioikin uutta aarrettaan siihen malliin, ettei ihan lähelle ollut menemistä. Mutta siitä luiden sopivuudesta - en ollut tiennyt, että kuivat/kypsennetyt luut ovatkin vaarallisempia, kuin tuoreet ?!? Osaisiko joku sanoa, onko niistä tullut pahoja vaaratilanteita irronneiden palojen takia?

Luonnoneläimistä tänään tapasin pienen pienen sisiliskon, jolla oli valtavan pitkä häntä, sekä ihan pikkuruisen sammakon.


Esittelen tässä eläinystäviäni vuoden 2012 varrelta. Kuvissa komeilevat koiruudet ovat omia bichon friseitäni, jotka toki ovat olleet elämässäni jo ennen viime vuotta. Isompi koiruus on Lotto-poika, jonka adptoin neljän vanhana yhdestä kiinalaisperheestä pari vuotta sitten. Pienempi pippuri on Daisy, joka on ollut minulla jo kahdeksan vuotta.


Tässä Lotto on lempipaikallaan sohvan selkänojalla - siitä on hyvä tähystellä, tuleeko meille kenties joku...

 Daisy miettii, mitäköhän nyt tekisi?



Puruluilla on hyvä puhdistaa hampaita - vaikka Daisy ei oikeasti sitä liian usein teekään...


Kiinalaista nuoralla makoilua? Juu, Lotto tykkää paikoista, jotka ovat mahdollisimman hankalia, kapeita ja kovia!


Tomerat talonvahdit tykkäävät tuijotella tiluksille, ettei vain kukaan pääse yllättämään.


Läheistyys lämmittää, tuumii Daisy.


Pretty in pink! Talvella pitää pikkukoirienkin pukeutua lämpimästi, ettei vain vilu iske.


Pate - tai Paukku-Pate, kuten isäni tätä herraa kutsui - oli ainoa koirakaveri, josta omani tykkäsivät. Pate olikin meillä usein hoidossa. Se oli mainio veijari, varsinainen naked-Nakke. Pate siirtyi koirien taivaaseen viime vuonna.


Muutkin nelijalkaiset ovat lähellä sydäntäni - hevostelen mieluusti aina, kun mahdollista. Tosin viime aikoina on jäänyt selkävamman takia kokonaan väliin. Kuvissa näkyvät pokut ovat naapuristani, ja ehdottomia suosikkejani tietenkin!


Minä ja issikka - aika epäsuhtainen parivaljakko?!? Yleensä ratsastakin aiemmassa kuvassa näkyneellä suomenhevosella.



Viime kesän ja talven aikana pääsin kurkistamaan myös lähemmin lampaiden sielunelämään. Ne ovat kerrassaan valloittavia otuksia! :-D




Kullanmuruni kerrankin putipuhtoisina! Kuten aiemmista kuvista näkyi, koirani ovat enemmänkin maatiaissontiaisia, kuin näyttelytrimmissä olevia pehmonallukoita.



Viikko väliä ratsastuksessa - ja siivekkäät pistävät olivat jo ehtineet tehdä pesän ratsastushousujeni lahkeeseen.! Aika ahkeria kavereita, kun ovat noin nopeita, vai mitä??

 

Kumpi oli ensin, muna vai kana? Ei kun... toukka vai perhonen? Oli niin mahtavan kokoinen ja näköinen tomera toukka, että ihan pakko oli saada ikuistettua.


Somat sisiliskon poikaset nauttivat koirankopin suojasta kesäauringon lämmössä.


Tämä ei ilmiselvästikään liity eläinkuntaan, mutta oli kyllä maailman suurin maamuna (kuukunen)! Tai ainakin suurin, jonka minä olen koskaan nähnyt.






Tämä outolintu on vielä tunnistamatta - joten jos joku keksii, mikä se on, niin please kertokaa! Kuva on huono, koska se on otettu kauempaa ikkunan läpi. Itse en löytänyt mistään kirjoista, netistä enkä kyselemällä vastausta ihmetyksen aiheeseeni, enkä keksinyt edes mihin linturyhmään se voisi kuulua.





Norja neitoperhonen päivänkakkarassa, voiko kesäisempää enää olla?!