Näytetään tekstit, joissa on tunniste vuohenjuusto. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste vuohenjuusto. Näytä kaikki tekstit

torstai 27. kesäkuuta 2013

Mansikkaa ja ruususiirappia

Tänä vuonna mansikkakausi alkoikin kaksi viikkoa etuajassa. Ensimmäiset luomumansikat on syöty ja pakastettukin. Ehdoton kesän ykkösiltapalani on tuoreet mansikat valkohomejuuston ja balsamico-siirapin kera. Nam!



Suoraan pellolta...

...puhdistuksen kautta...

iltapalaherkuksi!
Laitoin jokin päivä sitten ruusutinktuuraa hautumaan juhannusruusuista. Purkki on niin ruma, etten viitsi kuvata sitä, mutta laitoin juhannusruusunlehtiä myös kuivumaan tulevaa saippuaa varten.



Äsken laitoin tekeytymään myös ruusu-yskänsiirappia TheNerdyFarmWifen ohjeella. Hänellä on aivan ihania e-bookeja erilaisista jutuista. Nettisivua minulla ei ole tässä esillä, mutta yritän muistaa päivittää linkin myöhemmin. Purkkiin tuli kerroksittain ruusun terälehtiä ja sitruunaviipaleita, koko komeus peitettiin hunajalla ja sitten loppu purkki täytettiin viskillä. Ja syksyn kröhät saavat ruusuista kyytiä, toivottavasti...

Ruusu-yskänsiirappi