Näytetään tekstit, joissa on tunniste suklaa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste suklaa. Näytä kaikki tekstit

maanantai 28. joulukuuta 2015

Minttusuklaahuulirasva - Mint Chocolate Lip Balm

Tein joululahjoiksi erän minttusuklaahuulirasvaa. Yleensä käytän manteliöljyä, mutta tällä kertaa vuorossa oli avocadoöljy kaakaovoin, mehiläisvahan, tumman suklaan ja piparmintun eteerisen öljyn kanssa. Toimii!

Koska minulla ei ollutkaan tarpeeksi montaa tyhjää hylsyä, valoin lopuista huulirasvoista kukkatikkarin mallisia.




I made a batch of mint chocolate lip balm as Christmas presents. Usually I use almond oil, but this time I used avocado oil with cocoa butter, bees wax, dark chocolate and peppermint essential oil. Works!

Because I didn't have enough empty lip balm tubes, I made rest of the batch as flower lollipops.


lauantai 22. kesäkuuta 2013

Lomatuotteet

Ennen lomalle lähtöä piti vielä varmistaa, että kaikkea tarvittavaa on riittävästi. Joten kesälaitumia edeltävä yö meni "yötöiksi", kun piti tehtailla vähän kaikkea mahdollista...

Lomatuotteet
Olin jo jonkin aikaa ajatellut, että haluan kesäksi tehdä suklaisen tuotesarjan, kun varastoissa oli GF:n suklaatryffeli-tuoksuöljyä. Olin käyttänyt sitä aiemmin kerran tai kaksi, ja silloin tuoksu oli todella voimakas pieninäkin määrinä käytettynä. Laitoin sitä tällä kertaa moneen tuotteeseen, ja petyin kyllä pahasti, sillä tuoksu oli ilmeisesti avatussa pullossa onnistunut haihtumaan niin tehokkaasti, ettei se enää "tuoksuttanut" läheskään samalla tavalla. Ja niinpä tekeleideni tuoksun tunnistaa nyt vain, jos on nenä kiinni tekeleessä - tai ihossa, jolla tekelettä on. Plääh... :-(   Mutta eiköhän nuo tule käytettyä kumminkin. Kuvassa edessä keko käsivoidepaloja, vasemmalla taas voidetuoksuja. Keskellä huulirasvoja. Vasemmalla takana on pienissä pulloissa parfyymiöljyä ja hammastahnaa, keskellä suklainen vartalovoide ja oikealla suklaakuorintaa sekä laventelikasvovoidetta.









Kirpun blogissa oli linkki Crunchy Bettyn sivuille, jossa oli voideparfyymi valettu ihanaan vanhaan medaljonkiin. Minulla ei - valitettavasti - sellaista ollut, vaan valoin omani irtopaloiksi ja yhteen vanhaan pillerirasiaan (ja innostuksissani laitoin sen niin täyteen, ettei rasia enää mene kiinni. Joten hukkaan taitaa se mennä, tuskin loman jälkeen on tuoksua enää jäljellä...) Huulirasvoissa käytin elintarvikkeisiin käytettävää piparminttumakua, enkä muistanut sen sisältävän etanolia. No, eihän huulirasva tietenkään kovettunut toivotunlaisesti ja etanoli saattaa vielä kuivattaa. Onneksi en tehnyt suurta määrää. Laventelikasvovoide ja suklaakuorinta onnistuivat hyvin, molempia olen jo ehtinyt käyttää. Suklaisesta vartalovoiteesta tuli liian lirua, kun yritin varoa liian paksua koostumusta pumppupullon takia. Mutta eipä tuo kesällä oikeastaa haittaa, sama määrä hoitavia aineitahan siinä silti on ja voide (lue: neste) imeytyy helposti.

Testasin myös eilen voikukkasalvaa, joka muuten tuoksuu aivan toffeiselta, vaikka siinä ei mitään tuoksulisää olekaan mukana. Hyvältä tuntuu, pitää ehdottomasti tehdä lisää, kun joskus loppuu.

Olen myös käyttänyt pari viikkoa tekemääni hiustenhoitoainetta. Ensimmäisellä käyttökerralla tukkani suorastaan imaisi hoitoaineen, eikä sitä meinannut saada huuhdottua pois. Tämä ongelma oli onneksi kertaluonteinen, ja hoitoaine on oikein hyvän tuntuinen käytössä. Jättää tosi raikkaan ja viilentävän tunteen päähän.

Tänään herkuttelimme kasvispainotteisesti. Yritin tehdä ensimmäistä kertaa falafeleja, mökkiolosuhteissa tietenkin, eikä siitä mitään meinannut tulla. Lisäki tein pähkinä-savutofupyöryköitä, pestoperunoita ja halloumi-melonisalaattia. Äitini oli tehnyt avokadotaatelisuklaakakun (taivaallisen hyvää, vaikka reseptiä vähän oli mukailtukin), mutta siitä ei nyt tullut kuvaa. Yllättävintä on, että vaikka ruoka oli niinkin "kevyttä", niin täysi oli kesti koko päivän. Pitäisi varmaan jaksaa nähdä samanlaista vaivaa vähän useamminkin...

Falafelit & tofupähkinäpallerot

Pestoperunat & halloumisalaatti