Tein pitkästä aikaa nokkos-rosmariini-hiushuuhdetta. LisaLise oli kokeillut kofeiinia hiustuotteista ja todennut sen hyväksi, joten halusin itsekin testata, onko sillä mitään vaikutusta. Niinpä murskasin kolme kofeiinitablettia ja sekoitin ne valmiiseen huuhteeseen.
1 l nokkos-rosmariinihauduketta/ nettle-rosemary infusion
2 rkl sitruunahappoa/ citric acid
3 tabl. kofeiinia/ caffeine pills
20 tippaa laventelin eö/ lavender eo
20 tippaa rosmariinin eö/ rosemary eo
20 tippaa eukalyptus eö/ eucalyptus eo
loraus Cosgardia/ little bit of preservative
loraus kauraproteiinia/ little bit of oat protein
Laitoin huuhteen tyhjään aloemehupulloon, josta saan kaadettua huuhdetta suoraan hiuksiin.
I made nettle-rosemary hair rinse after a long time. LisaLise had tried caffeine in hair products and found it great for hair, so I wanted to test it too if there was any difference. So I crushed three caffeine pills and added them to rinse.
I poured my rinse to empty aloe juice bottle so I can use it straight to my hair from the bottle.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste nokkonen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste nokkonen. Näytä kaikki tekstit
keskiviikko 16. syyskuuta 2015
Boostattu hiushuuhde - Boosted hair rinse
Tunnisteet: käsityöt, saippua, kotikosmetiikka
hiushuuhde,
kofeiini,
nokkonen,
rosmariini
maanantai 16. maaliskuuta 2015
Hoitoaine - Hair conditioner
En ole pariin vuoteen juurikaan käyttänyt hoitoainetta muutoin, kuin hennavärjäyksen yhteydessä. Mutta koska nyt kokeilin inversion methodia, niin tein pitkästä aikaa hoitoainetta, koska a) hiukset joutuu pesemään useammin ja useampaan kertaan ja b) öljyn pitäisi lähteä hiuksista helpommin, kun pesee ensin hoitoaineella, ja sitten vasta shampoolla/saippualla.
Viikon jaksoon ei hoitoainetta paljon kulunut, joten loppu menee koirien käyttöön.
Hoitoaine - Hair conditioner
4 dl rosmariini-nokkoshauduketta /rosemary-nettle infusion
1 dl manteliöljyä / sweet almond oil
½ dl BTMS
Optiphen/preservative
appelsiini eö / orange eo
kauraproteiini / oat protein
Panthenol
hunajajauhe/honey powder
I haven't used any hair conditioner for last few years, except when I've been dyeing my hair with henna colour. Because I tried inversion method, now I had to make some conditioner for a long time a) because I have to wash my hair more often now and b) because the oil should be easier to wash out, when you wash with conditioner before washing with shampoo/shampoo bar.
I didn't need much conditioner during the week so the rest of it goes for my doggies.
Viikon jaksoon ei hoitoainetta paljon kulunut, joten loppu menee koirien käyttöön.
Hoitoaine - Hair conditioner
4 dl rosmariini-nokkoshauduketta /rosemary-nettle infusion
1 dl manteliöljyä / sweet almond oil
½ dl BTMS
Optiphen/preservative
appelsiini eö / orange eo
kauraproteiini / oat protein
Panthenol
hunajajauhe/honey powder
I haven't used any hair conditioner for last few years, except when I've been dyeing my hair with henna colour. Because I tried inversion method, now I had to make some conditioner for a long time a) because I have to wash my hair more often now and b) because the oil should be easier to wash out, when you wash with conditioner before washing with shampoo/shampoo bar.
I didn't need much conditioner during the week so the rest of it goes for my doggies.
Tunnisteet: käsityöt, saippua, kotikosmetiikka
hoitoaine,
nokkonen,
rosmariini
perjantai 19. syyskuuta 2014
Jalkakylpysuola - Foot bath salt
Toinen "oravannahkakorin" tuote oli tämä Voimaa villiyrteistä -jalkakylpysuola. Murskasin karkean merisuolan sekaan kuivattuja voikukkia, nokkosta ja ratamoa, sillä niiden kaikkien pitäisi olla hyviä keholle niin ulkoisesi, kuin sisäisestikin.
Voimaa villiyrteistä -jalkakylpysuola / Power from wild herbs -foot bath salt
karkeaa merisuolaa / coarse sea salt
kuivattua nokkosta / dried nettle
kuivattua ratamoa/ dried plantain
kuivattua voikukkaa / dried dandelion
voikukkauutettua auringonkukkaöljyä/ dandelion infused sun flower oil
sitruuna eö / lemon eo
eukalyptus eö/ eucalyptus eo
An other product of the "squirrel skin basket" was this "Power from wild herbs -foot bath salt". I crushed dried dandelions, nettle and plantain and mixed them with coarse sea salt. These herbs are supposed to be good for a body used both outside and inside.
Voimaa villiyrteistä -jalkakylpysuola / Power from wild herbs -foot bath salt
karkeaa merisuolaa / coarse sea salt
kuivattua nokkosta / dried nettle
kuivattua ratamoa/ dried plantain
kuivattua voikukkaa / dried dandelion
voikukkauutettua auringonkukkaöljyä/ dandelion infused sun flower oil
sitruuna eö / lemon eo
eukalyptus eö/ eucalyptus eo
An other product of the "squirrel skin basket" was this "Power from wild herbs -foot bath salt". I crushed dried dandelions, nettle and plantain and mixed them with coarse sea salt. These herbs are supposed to be good for a body used both outside and inside.
Tunnisteet: käsityöt, saippua, kotikosmetiikka
kylpysuola,
maserointi,
nokkonen,
ratamo,
villiyrtit,
voikukka
perjantai 5. syyskuuta 2014
Shampoopalat - Shampoo bars
Myös nokkos-rosmariinishampooni alkoi olla finaalissa. Sitäkin tein samaan syssyyn muiden keitosten kanssa lisää. Tällä kertaa vähensin hieman ylirasvoitusta, jätin "lisukkeet" pois ja valoin shampoot uuteen muotoon.
My nettle-rosemary shampoo was also almost used. So I made it too at the same time I cooked everything else. This time I used less superfat, didn't use any additions and I changed other kind of mold for my shampoos.
My nettle-rosemary shampoo was also almost used. So I made it too at the same time I cooked everything else. This time I used less superfat, didn't use any additions and I changed other kind of mold for my shampoos.
Tunnisteet: käsityöt, saippua, kotikosmetiikka
nokkonen,
palashampoo,
rosmariini,
shampoopala,
teepuuöljy
lauantai 31. toukokuuta 2014
Päivän kasvisaldo - Today's plant saldo
Tänään sain vihdoin aloitettua kasvien keruun ensi talvea varten. Kuivuriin päätyivät nämä aurinkoiset voikukat - ja mitä nokkosille tapahtui, sen voit lukea ruokasivulta... ;)
Today I finally started to pick plants for next winter. These sunny bright dandelions went to my plant drier - and you can read from "Ruoka" page what happened to these nettles... ;)
Today I finally started to pick plants for next winter. These sunny bright dandelions went to my plant drier - and you can read from "Ruoka" page what happened to these nettles... ;)
maanantai 31. maaliskuuta 2014
Hiushuuhde - Hair rinse
Tähän asti olen käyttänyt palashampoon kaverina omenaviinietikkahuuhtelua - välillä hedelmäpommin tuoksuisena, välillä hunajan, mutta enimmäkseen ihan "pelkistettyä" versiota. Eli tyhjään pulloon reilu loraus etikkaa, ja pullo täyteen vettä. Pesun päätteeksi kaadan pullosta valmista huuhdetta suoraan päähän, jotta emäksisen shampoopalan avaamat hiussuomut sulkeutuisivat. Välillä huuhdon vielä pelkällä vedellä etikkaseoksen pois, välillä en.
Vaikka etikan tuoksu ei minua häiritsekään, halusin välillä kokeilla sitruunahappohuuhtelua. Aina silloin tällöin olen "tiiraillut" Flown (ent. Vihreän Kosmetiikan) valmista hiuhuuhdetta, joka sisältää etikan lisäksi nokkosta ja rosmariinia. Halusin tehdä tästä sitruunahappoversion, jonka tuoksutin rosmariinin, sitruunan ja laventelin eteerisillä öljyillä.
Nokkos-rosmariini-hiushuuhde
1. Kattilaan kuivattua nokkosta ja rosmariinia, kiehuvaa vettä n. 5 dl päälle. Annetaan jäähtyä.
2. Siivilöidään rehut pois.
3. Lisätään n. 1 rkl sitruunahappoa. Ravistellaan, että sitruunahappo sulaa.
4. Lisätään tipoittain mieleistä eteeristä öljyä.
Huuhde on valmis käytettäväksi!
Mielestäni tämä sitruunahappohuuhde teki hiuksista kiiltävämmät, mutta se jätti latvat kuivemman tuntuisiksi, kuin etikkahuuhtelu.
I've been using apple cider vinegar rinsing with my shampoo bar this far - sometimes it smells like "fruitbomb" (peach&raspberry), sometimes honey, but mostly there is no extra scent at all. I pour some vinegar to the bottle and add water, since the bottle is full. After washing my hair I pour that rinse straight to my head that hair cell would close themselves after alkaline shampoo bar. Sometimes I rinse my hair with clean water after that,and sometimes I don't.
Even if I'm not bothered by the smell of vinegar, I wanted to try citric acid rinse for a change. Every now and then I've been checking Flow's hair rinse, they have nettle and rosemary in apple cider vinegar in it. I wanted to make my own citric acid version of that. I scented it with rosemary, lemon and lavender essential oils.
Nettle-rosemary-hair rinse
1. Put some dried nettle and rosemary to the kettle, and add about 5 dl boiling water. Let it cool down.
2. Sift those plants out.
3. Add about 1 tbls citric acid. Shake well, that citric acid will melt in to water.
4. Add your favorite essential oils drop by drop.
Your rinse is ready for use now!
I thins this citric acid rinse made my hair more shiny, but it also left hair tips feeling more dry than vinegar rinse.
Vaikka etikan tuoksu ei minua häiritsekään, halusin välillä kokeilla sitruunahappohuuhtelua. Aina silloin tällöin olen "tiiraillut" Flown (ent. Vihreän Kosmetiikan) valmista hiuhuuhdetta, joka sisältää etikan lisäksi nokkosta ja rosmariinia. Halusin tehdä tästä sitruunahappoversion, jonka tuoksutin rosmariinin, sitruunan ja laventelin eteerisillä öljyillä.
Nokkos-rosmariini-hiushuuhde
1. Kattilaan kuivattua nokkosta ja rosmariinia, kiehuvaa vettä n. 5 dl päälle. Annetaan jäähtyä.
2. Siivilöidään rehut pois.
3. Lisätään n. 1 rkl sitruunahappoa. Ravistellaan, että sitruunahappo sulaa.
4. Lisätään tipoittain mieleistä eteeristä öljyä.
Huuhde on valmis käytettäväksi!
Mielestäni tämä sitruunahappohuuhde teki hiuksista kiiltävämmät, mutta se jätti latvat kuivemman tuntuisiksi, kuin etikkahuuhtelu.
I've been using apple cider vinegar rinsing with my shampoo bar this far - sometimes it smells like "fruitbomb" (peach&raspberry), sometimes honey, but mostly there is no extra scent at all. I pour some vinegar to the bottle and add water, since the bottle is full. After washing my hair I pour that rinse straight to my head that hair cell would close themselves after alkaline shampoo bar. Sometimes I rinse my hair with clean water after that,and sometimes I don't.
Even if I'm not bothered by the smell of vinegar, I wanted to try citric acid rinse for a change. Every now and then I've been checking Flow's hair rinse, they have nettle and rosemary in apple cider vinegar in it. I wanted to make my own citric acid version of that. I scented it with rosemary, lemon and lavender essential oils.
Nettle-rosemary-hair rinse
1. Put some dried nettle and rosemary to the kettle, and add about 5 dl boiling water. Let it cool down.
2. Sift those plants out.
3. Add about 1 tbls citric acid. Shake well, that citric acid will melt in to water.
4. Add your favorite essential oils drop by drop.
Your rinse is ready for use now!
I thins this citric acid rinse made my hair more shiny, but it also left hair tips feeling more dry than vinegar rinse.
Tunnisteet: käsityöt, saippua, kotikosmetiikka
hiushuuhde,
nokkonen,
rosmariini,
sitruunahappo
tiistai 19. marraskuuta 2013
Uusi yritys - ja pieleenhän se meni... :( - An other try - and of course it didn't work out well... :(
Edellinen yritykseni ruususaippuasta OHP-menetelmällä ei siis onnistunut. Tai muuten kyllä, mutta ulkonäön puolesta ei. Koska saippuan oli tarkoitus päätyä tiettyn tilanteeseen, piti siis yrittää uudestaan. Tein muuten samalla tavalla ja ohjeella, mutta lisäsin nesteen määrää 50g, jottei massa taas jäsähtäisi ja lipeä sulaisi paremmin (pelkkiin ruusuhaudukejääpaloihin oli lipeää vaikea sulatella). Tällä kertaa laitoin krappia vain vajaa ½ tl, jonka lisäsin vasta erillisiin ylirasvoitusrasvoihin. Nooo, tästähän syntyi totaalinen floppi...saippua jämähti vielä enemmän, ja lopputulos on vielä karmeampi, kuin ekalla yritysellä. Se näyttää aivan tonnikalatahnalta, jota tein pinchoihin espanjalaista iltaa varten... En edes halua ottaa kuvia niistä, ne ovat niin kamalia. Eli ei ruusuista sävyäkään tälläkään yrityksellä. Kunhan saippua kuivuu, pitää yrittää sulattaa se uudestaan. Jos sekään ei onnistu, niin sitten luovutan tällä erää ruusujen suhteen.
Tämän katastrofin jälkeen olisi mieli tehnyt heittää hanskat tiskiin, mutta koska olin jo mitannut ja sulattanut rasvat ja muut aineet valmiiksi toista projektia varten, oli sekin pakko toteuttaa. Työn alla oli OHP-vuohenmaitosaippua, jonka värjäämiseen kokeilin annattoa (se oli yön yli haudutuksen jälkeen saanut maseroitua viikon pienessä öljymäärässä). Saippua on suunniteltu kuivaihoiselle isälleni, joten käytin siinä aikaisemmin maseroimaani ratamoöljyä (jota oli liian vähän), jota vielä terästin nokkosella. Olin ajatellut tuoksuttaa tämän rosmariinin eö:llä, mutta eipäs minulla enää ollutkaan sitä. Päädyin sitten yhdistelmään sitruuna-eukalyptus-tea tree. Tarkoitukseni oli myös kokeilla in the pot swirl -tekniikkaa, jos massa ei olisi liian jähmeää. Mikäköhän ihme minut saa aina kokeilemaan montaa uutta asiaa kerralla??? Vaarallinen elämä näköjään viehättää pienissäkin asioissa... ;) Tässä uutta minulle siis vuohenmaito, annattolla värjääminen ja in the pot swirl. Massa ei ollut jähmeää, vaan liiankin lirua, eikä swirlini siis onnistunut lainkaan. Massa oli itseasiassa sellaista, että epäilen, josko siitä tulee saippuaa lainkaan. Eikä värikään ole enää kauniin keltainen, vaan lähinnä ruosteenruskea.
Ainoa onnistuneen oloinen tekele on jalkakylpysuola isälleni, samaa teemaa saippuan kanssa. Laitoin karkean merisuolan sekaan vähän kuivattua ratamoa, nokkosta ja tilkkasen masetoimiani öljyjä sekä samat eö:t, kuin saippuaankin.
Kylpysuolan ja saippua täydennykseksi tein iskälle vielä purkillisen ratamo-nokkossalvaa.
My last try with OHP-rose soap didn't work out.Or actually, it was alright otherwise but it's look is awful. Because that soap was meant to be in particular situation, I needed to try again. I did almost everything same way than last time, but I put 50g more liquid that soap wouldn't stuck so fast and it would be easier to melt lye (it was difficult to melt when I had only rose water ice cubes). This time I used madder root only ½ tea spoon and I put it with super fats.Well... this was a total flop...the soap was stuck even faster and looked much worse than last time. I looks like that tuna paste I did for pinchos when we had that Spanish night...I don't even want to take any photos of them, they are so awful. So, not any rosy color this time either. I must try to rebatch soap when it hardens enough. If that won't help, I give up on roses for now.
After this little catastrophe I wanted to give up and not make anything anymore. But I had already measured and melted fats and evertyhing else for my next project, so I must go on. I was working with OHP-goat milk soap and I tried annatto for colouring it (annatto has been infusing in oil over night and then about one week in room temperature). I planned this soap for my father - he has dry skin like me - so I used that plantain oil I infused earlier (and there was not enough of it) and I boosted it little bit with nettle. I had planned to scent this soap with rosemary, but I found out that I don't have any rosemary oil anymore. So I decided to mix lemon, eucalyptus and tea tree oils. I was supposed to try in the pot swirl -technique, if the batch wasn't too thick. What on Earth makes me try too many new things at the same time??? Dangerous life seems to charm, even in little things...;) Goat milk, colouring with annatto and in the pot swirl were new for me. The batch was not thick at all, it was even too liquid so my swirl didn't work at all. Soap was so liquid that I am not sure that it will turn to soap at all. And the colour is not that pretty yellow anymore, it's more like rusty brown.
Only thing I succeeded to do well this time was foot bath salt for my dad, it is same theme than that soap. I mixed little plantain, nettle, infused oils and same eos I used in soap with sea salt.
Besides bath salt and soap I made little jar with plantain-nettle salve for my dad.
Tämän katastrofin jälkeen olisi mieli tehnyt heittää hanskat tiskiin, mutta koska olin jo mitannut ja sulattanut rasvat ja muut aineet valmiiksi toista projektia varten, oli sekin pakko toteuttaa. Työn alla oli OHP-vuohenmaitosaippua, jonka värjäämiseen kokeilin annattoa (se oli yön yli haudutuksen jälkeen saanut maseroitua viikon pienessä öljymäärässä). Saippua on suunniteltu kuivaihoiselle isälleni, joten käytin siinä aikaisemmin maseroimaani ratamoöljyä (jota oli liian vähän), jota vielä terästin nokkosella. Olin ajatellut tuoksuttaa tämän rosmariinin eö:llä, mutta eipäs minulla enää ollutkaan sitä. Päädyin sitten yhdistelmään sitruuna-eukalyptus-tea tree. Tarkoitukseni oli myös kokeilla in the pot swirl -tekniikkaa, jos massa ei olisi liian jähmeää. Mikäköhän ihme minut saa aina kokeilemaan montaa uutta asiaa kerralla??? Vaarallinen elämä näköjään viehättää pienissäkin asioissa... ;) Tässä uutta minulle siis vuohenmaito, annattolla värjääminen ja in the pot swirl. Massa ei ollut jähmeää, vaan liiankin lirua, eikä swirlini siis onnistunut lainkaan. Massa oli itseasiassa sellaista, että epäilen, josko siitä tulee saippuaa lainkaan. Eikä värikään ole enää kauniin keltainen, vaan lähinnä ruosteenruskea.
![]() |
| Floppi x 2 - Vasemmalla vuohenmaito, oikealla tonnikala...eikun pieleen mennyt ruusu |
![]() |
| Ollako saippuaa, vai eikö olla? Siinäpä pulma! |
Ainoa onnistuneen oloinen tekele on jalkakylpysuola isälleni, samaa teemaa saippuan kanssa. Laitoin karkean merisuolan sekaan vähän kuivattua ratamoa, nokkosta ja tilkkasen masetoimiani öljyjä sekä samat eö:t, kuin saippuaankin.
Kylpysuolan ja saippua täydennykseksi tein iskälle vielä purkillisen ratamo-nokkossalvaa.
My last try with OHP-rose soap didn't work out.Or actually, it was alright otherwise but it's look is awful. Because that soap was meant to be in particular situation, I needed to try again. I did almost everything same way than last time, but I put 50g more liquid that soap wouldn't stuck so fast and it would be easier to melt lye (it was difficult to melt when I had only rose water ice cubes). This time I used madder root only ½ tea spoon and I put it with super fats.Well... this was a total flop...the soap was stuck even faster and looked much worse than last time. I looks like that tuna paste I did for pinchos when we had that Spanish night...I don't even want to take any photos of them, they are so awful. So, not any rosy color this time either. I must try to rebatch soap when it hardens enough. If that won't help, I give up on roses for now.
After this little catastrophe I wanted to give up and not make anything anymore. But I had already measured and melted fats and evertyhing else for my next project, so I must go on. I was working with OHP-goat milk soap and I tried annatto for colouring it (annatto has been infusing in oil over night and then about one week in room temperature). I planned this soap for my father - he has dry skin like me - so I used that plantain oil I infused earlier (and there was not enough of it) and I boosted it little bit with nettle. I had planned to scent this soap with rosemary, but I found out that I don't have any rosemary oil anymore. So I decided to mix lemon, eucalyptus and tea tree oils. I was supposed to try in the pot swirl -technique, if the batch wasn't too thick. What on Earth makes me try too many new things at the same time??? Dangerous life seems to charm, even in little things...;) Goat milk, colouring with annatto and in the pot swirl were new for me. The batch was not thick at all, it was even too liquid so my swirl didn't work at all. Soap was so liquid that I am not sure that it will turn to soap at all. And the colour is not that pretty yellow anymore, it's more like rusty brown.
Only thing I succeeded to do well this time was foot bath salt for my dad, it is same theme than that soap. I mixed little plantain, nettle, infused oils and same eos I used in soap with sea salt.
Besides bath salt and soap I made little jar with plantain-nettle salve for my dad.
tiistai 23. heinäkuuta 2013
Viherjauheen edut - benefits of the green powder
Aloin äskettäin pohdiskella ja tutkailla, onko viherjauheen käytöllä ollut mitään huomattavia vaikutuksia. Olen nyt ehkä pari kuukautta syönyt sitä aamupuuron seassa. Ensimmäinen ja heti havaittavissa ollut vaikutus oli se, että jauhe poistaa voimakkaasti nestettä - eli vessassa saa ravata alituiseen. Viime päivinä tein myös huomion, että en ole kesän aikana juurikaan tarvinnut enkä käyttänyt deodoranttia (positiivista sinänsä, että kevättalvella kun huokoseni alkoivat puhdistua 25 vuoden alumiinikuormituksesta, oli hikoilu- ja haisuongelmaa aivan riittävästi). Oikeastaan vain, jos olen lähtenyt ihmisten ilmoille (eli ei kovin usein) olen laittanut sitä lähinnä tavan vuoksi. Aloin pohtia, voisiko tämä liittyä viherjauheen käyttöön - ja sitten iHerbin sivuja selatessani törmäsin tuoteryhmään "sisäiset deodorantit"! Hetihän sitten piti katsoa, mitä se oikein tarkoittaa. Tuotteet olivat kloforfylliä, eli lehtivihreää. Sitä samaa, jota on myös noissa suomalaisissa vihreissä villivihanneksissä ja yrteissä, joita jauheeseeni olen laittanut. Eli ehkä en ollutkaan aivan väärillä jäljillä...
Ruusuprojektejani varten tilasin iHerbiltä myös vähän tavaraa, sekä henna-indigoseosta hiusten värjäystä varten. Kerroin aiemmin, että olen tyytyväinen hennan antamaan sävyyn. Juu, pätee sisätiloissa, mutta sitten näin itsestäni auringonpaisteessa otettuja valokuvia, ja tukkani näyttää niissä aivan oranssilta! Joten halusin etsiä ruskeamman vivahteen antavia vaihtoehtoja. Olin jo aikaisemmin lukenut jonkun toisen blogistin tilanneen samoja juttuja iHerbiltä, joten ajattelin itsekin kokeilla. Ja toimituskulutkin olivat vain 4 dollaria! Edellyttäen, että tilauksen arvo oli alle 80$ ja paino alle 1800g. Maksuvälineeksi käy (kuulema, huomasin liian myöhään) myös Visa Electron, joten luottokorttia ei tarvita. iHerbiltä löytyy kattava valikoima eteerisiä öljyjä, luontaistuotteita ja lisäravinteita ja paljon muuta, kannattaa käydä katsomassa. Jos et ole koskaan tilannut sieltä mitään, mutta aiot tilata, niin tällä koodilla VHZ503 saat 10$ alennusta yli 40$ ostoista tai 5$, jos ostoksesi jäävät pienemmiksi.
Recently I started to think and study if there was any noticeable benefits by using green powder. I have eaten it now few months with my breakfast porridge. First effect that was seen right away was that powder works very powerfully as a diureth - so you need to go to toilet very often. During last few days I also noticed that I haven't use or needed deodorant very much or at all in this summer (that is positive thing because last spring my body started to clean of that 25 years layers of aluminum and I did have some problems with sweating and smelling). Actually, I have used deodorant only if I was going to see people somewhere else than my place and even then I used it mostly because it's a habit. I started to think if this might be something to do with using green powder - and then I noticed that iHerb has products called "inner deodorants". Of course I needed to check right away what does this mean. Those products are chlorofyll, the same stuff all finnish green wild vegetables and herbs has and I have put to my powder. So maybe I wasn't so wrong after all...
For my rose products I ordered some stuff from iHerb, and Light Mountain -henna-indigo for colouring my hair. I told you earlier how happy I was with colour made with Satva-henna. Yeah, that goes when I am inside of the house - I saw some photos of me which were taken outdoor on sunny day and my hair looks like it's orange! So I wanted to get some more brown alternatives. Earlier I had read about some other blogger who had used Light Mountain-henna and she was happy with it, so I wanted to try it too. And shipping costs were only 4 $! If you have orderings under 80 $ and 1800 gramms, I mean. You can also pay with Visa Electron (that I noticed too late), so you don't necessarily need any credit card. From iHrerb you can find many essential oils, health products and complement nutrients and much more, so it's definietly worth of checking. If you never haven't ordered anything there but you want to do it now you can get 10$ off with this coupon code VHZ503 when your orders are at least 40$ or 5 $ off if your orders are less than 40$.
Ruusuprojektejani varten tilasin iHerbiltä myös vähän tavaraa, sekä henna-indigoseosta hiusten värjäystä varten. Kerroin aiemmin, että olen tyytyväinen hennan antamaan sävyyn. Juu, pätee sisätiloissa, mutta sitten näin itsestäni auringonpaisteessa otettuja valokuvia, ja tukkani näyttää niissä aivan oranssilta! Joten halusin etsiä ruskeamman vivahteen antavia vaihtoehtoja. Olin jo aikaisemmin lukenut jonkun toisen blogistin tilanneen samoja juttuja iHerbiltä, joten ajattelin itsekin kokeilla. Ja toimituskulutkin olivat vain 4 dollaria! Edellyttäen, että tilauksen arvo oli alle 80$ ja paino alle 1800g. Maksuvälineeksi käy (kuulema, huomasin liian myöhään) myös Visa Electron, joten luottokorttia ei tarvita. iHerbiltä löytyy kattava valikoima eteerisiä öljyjä, luontaistuotteita ja lisäravinteita ja paljon muuta, kannattaa käydä katsomassa. Jos et ole koskaan tilannut sieltä mitään, mutta aiot tilata, niin tällä koodilla VHZ503 saat 10$ alennusta yli 40$ ostoista tai 5$, jos ostoksesi jäävät pienemmiksi.
Recently I started to think and study if there was any noticeable benefits by using green powder. I have eaten it now few months with my breakfast porridge. First effect that was seen right away was that powder works very powerfully as a diureth - so you need to go to toilet very often. During last few days I also noticed that I haven't use or needed deodorant very much or at all in this summer (that is positive thing because last spring my body started to clean of that 25 years layers of aluminum and I did have some problems with sweating and smelling). Actually, I have used deodorant only if I was going to see people somewhere else than my place and even then I used it mostly because it's a habit. I started to think if this might be something to do with using green powder - and then I noticed that iHerb has products called "inner deodorants". Of course I needed to check right away what does this mean. Those products are chlorofyll, the same stuff all finnish green wild vegetables and herbs has and I have put to my powder. So maybe I wasn't so wrong after all...
For my rose products I ordered some stuff from iHerb, and Light Mountain -henna-indigo for colouring my hair. I told you earlier how happy I was with colour made with Satva-henna. Yeah, that goes when I am inside of the house - I saw some photos of me which were taken outdoor on sunny day and my hair looks like it's orange! So I wanted to get some more brown alternatives. Earlier I had read about some other blogger who had used Light Mountain-henna and she was happy with it, so I wanted to try it too. And shipping costs were only 4 $! If you have orderings under 80 $ and 1800 gramms, I mean. You can also pay with Visa Electron (that I noticed too late), so you don't necessarily need any credit card. From iHrerb you can find many essential oils, health products and complement nutrients and much more, so it's definietly worth of checking. If you never haven't ordered anything there but you want to do it now you can get 10$ off with this coupon code VHZ503 when your orders are at least 40$ or 5 $ off if your orders are less than 40$.
Tunnisteet: käsityöt, saippua, kotikosmetiikka
maitohorsma,
mansikka,
mustaherukka,
mustikka,
nokkonen,
poimulehti,
ratamo,
vadelma,
viherjauhe,
voikukka
sunnuntai 7. heinäkuuta 2013
Hiusten hennaus nro 2
Siirryin siis kaupan kotiväreistä (takaisin) hennaukseen noin viisi viikkoa sitten. Viidessä viikossa oli ehtinyt kasvaa melkoinen juurikasvu, joten viikonloppuna oli uuden hennakäsittelyn aika. Tein samanlaisen sekoituksen kuin ensimmäiselläkin kerralla, eli paketillinen Satva-hennaa marketin hyllyltä, paprikaa, nokkosta, vettä, sitruunamehua, omenaviinietikkaa, hunajaa ja ruokaöljyä hautumaan noin vuorokaudeksi. Olin tällä kertaa laittanut liikaa vettä, sillä mössö alkoi valua ja sotki huomattavasti enemmän, kuin ensimmäisellä kerralla.
Mökillä en voi laittaa väriä kylpyhuoneen peilin edessä, joten tarvitsin avuksi kaverin. Tällä kertaa nakki napsahti äidilleni, joka onnistui hommassa hienosti - vaikka roiskikin hennaa jokapaikkaan. Onneksi ei ulkona sotkiessa haitannut... Valuvammassa seoksessa oli se hyvä puoli, että se oli helpompi huuhtoa pois, kuin ensimmäisellä kerralla. Vettä tosin meni valtavasti. Vähän jännitin, miten huuhtominen ilman suihkua sujuu, mutta huuhdoin mössöä upottamalla pääni vedellä täytettyyn lasten(= koirien) ammeeseen, veteen olin lorauttanut sekä kaupan (hyi minua!) shampoota että hoitoainetta. Ja huuhtominen olikin näin helpompaa, kuin kotioloissa.
Koska värjäyssessio oli iltamyöhälla, en jaksanut hautoa valuvaa väriä päässäni aivan niin kauan, kuin pitäisi. Mutta vaikka lopputulos on nyt hailakampi, niin se on myös luonnollisemman näköinen, kuin viimeksi.
Mökillä en voi laittaa väriä kylpyhuoneen peilin edessä, joten tarvitsin avuksi kaverin. Tällä kertaa nakki napsahti äidilleni, joka onnistui hommassa hienosti - vaikka roiskikin hennaa jokapaikkaan. Onneksi ei ulkona sotkiessa haitannut... Valuvammassa seoksessa oli se hyvä puoli, että se oli helpompi huuhtoa pois, kuin ensimmäisellä kerralla. Vettä tosin meni valtavasti. Vähän jännitin, miten huuhtominen ilman suihkua sujuu, mutta huuhdoin mössöä upottamalla pääni vedellä täytettyyn lasten(= koirien) ammeeseen, veteen olin lorauttanut sekä kaupan (hyi minua!) shampoota että hoitoainetta. Ja huuhtominen olikin näin helpompaa, kuin kotioloissa.
Koska värjäyssessio oli iltamyöhälla, en jaksanut hautoa valuvaa väriä päässäni aivan niin kauan, kuin pitäisi. Mutta vaikka lopputulos on nyt hailakampi, niin se on myös luonnollisemman näköinen, kuin viimeksi.
lauantai 25. toukokuuta 2013
Viikonlopun saldo
Tänään tulee tylsiä kuvattomia postauksia, kun kamerasta on sattuneesta syystä akku loppu, eikä laturia ole matkassa.
Kotikemisti-Kirppu oli testannut ruokasoodakuorintaa ja kertoi siitä omassa blogissaan. Koska minulle on jostakin syystä iskenyt keski-iän murkkuvaihe näppylöineen ja rasvoittuvine ihoineen, halusin itsekin kokeilla tuota sekoitusta. Kuoriva tuntu alkoi vasta siinä vaiheessa, kun aloin pestä soodaseosta pois kasvoiltani. Iho tuntui pesun jälkeen ihan hyvältä, tosin minulla on epäilys, etten saanut kaikkea soodaa pestyä pois. Levittäessäni kosteusvoidetta (sitä itse tekemääni aloepohjaista) alkoi ihoa kirvellä hiukan, mutta se meni nopeasti ohi. Nyt on jokseenkin raikas olo kasvoilla.
Tänään aloitin myös kasvien keräilyn ja kuivatuksen tulevia kokeiluja varten. Ensimmäisenä keräyksen "uhriksi" joutuivat voikukan kukinnot, joita poimin kaksi kulhollista. Ne saivat kuivua päivän lämpimässä saunassa, ja kutistuivatkin ihan tosi paljon.
Huomenna vuorossa olisi viherjauheeseen tulevat kasvit - voikukka, nokkonen, mustikan-, vadelman-, ahomansikan ja mustaherukan lehdet, maitohorsma, poimulehti ja piharatamo. Toiveissa olisi saada niistä semmoinen kehoa puhdistava ja happamuutta poistava sekoitus, jolla voisi terästää aamupuuroa. Mutta kassellaan, onnistuuko...
Kotikemisti-Kirppu oli testannut ruokasoodakuorintaa ja kertoi siitä omassa blogissaan. Koska minulle on jostakin syystä iskenyt keski-iän murkkuvaihe näppylöineen ja rasvoittuvine ihoineen, halusin itsekin kokeilla tuota sekoitusta. Kuoriva tuntu alkoi vasta siinä vaiheessa, kun aloin pestä soodaseosta pois kasvoiltani. Iho tuntui pesun jälkeen ihan hyvältä, tosin minulla on epäilys, etten saanut kaikkea soodaa pestyä pois. Levittäessäni kosteusvoidetta (sitä itse tekemääni aloepohjaista) alkoi ihoa kirvellä hiukan, mutta se meni nopeasti ohi. Nyt on jokseenkin raikas olo kasvoilla.
Tänään aloitin myös kasvien keräilyn ja kuivatuksen tulevia kokeiluja varten. Ensimmäisenä keräyksen "uhriksi" joutuivat voikukan kukinnot, joita poimin kaksi kulhollista. Ne saivat kuivua päivän lämpimässä saunassa, ja kutistuivatkin ihan tosi paljon.
Huomenna vuorossa olisi viherjauheeseen tulevat kasvit - voikukka, nokkonen, mustikan-, vadelman-, ahomansikan ja mustaherukan lehdet, maitohorsma, poimulehti ja piharatamo. Toiveissa olisi saada niistä semmoinen kehoa puhdistava ja happamuutta poistava sekoitus, jolla voisi terästää aamupuuroa. Mutta kassellaan, onnistuuko...
Tunnisteet: käsityöt, saippua, kotikosmetiikka
maitohorsma,
mansikka,
mustaherukka,
mustikka,
nokkonen,
poimulehti,
ratamo,
vadelma,
viherjauhe,
voikukka
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)











